Mercredi 14 septembre 2022

Industrie

Code 3

1.87€/kg emballé départ

L’effet rentrée , décuplé par la rareté de la marchandise amène le marché vers de nouveaux sommets!

Les industriels ont tous besoin de marchandise et la demande entraine le marché vers le haut.

La crainte de voir l’offre incapable de fournir tous les besoins est bien présente.

Alternatifs

code 2 : 2.00€/kg emballé départ

code 1 : 2.05€/kg emballé départ

Comme pour le code 3 , l’offre ne suffit pas à satisfaire la demande et les prix s’envolent.

L’effet rentrée est toujours important  , mais sur ce segment aussi il est décuplé par une offre largement insuffisante.

Consommation

Code 3

2.35€/kg emballé départ

Le marché atteint des niveaux jamais vus !

Le code 3 continue à être attractif pour le marché y compris celui de la consommation.

Nos voisins européens sont dans la même situation mais le marché français est incapable de les satisfaire.

Le label œuf français semble être  plus important  que tout autre label aujourd’hui!!!

Alternatifs

code 2  : 15.50€/100 (2.50€/kg)

code 1  : 16.00€/100 (2.55€/kg)

code 0   : 16.20€/100 (2.60€/kg)

toute marchandise disponible est recherchée dans un marché qui tire toujours vers le haut!!

La production bio profite de la situation et l’offre disponible trouve  facilement preneur.

 

Version anglaise

Industry code 3

1.87€/kg packed ex works

The return effect, multiplied tenfold by the scarcity of goods, is driving the market to new heights!

The industrialists all need goods and the demand is driving the market upwards.

The fear that the supply will not be able to meet all the needs is very present. 

Alternative industries

code 2: 2.00€/kg packed

code 1: 2.05€/kg packed ex works

As for code 3, supply is not sufficient to satisfy demand and prices are soaring.

The return effect is always important, but in this segment too it is increased tenfold by a largely insufficient supply.

Consumption code 3

2.35€/kg packaged

The market is reaching unprecedented levels!

Code 3 continues to be attractive for the market, including the consumer market.  

Our European neighbours are in the same situation but the French market is unable to satisfy them.

The French egg label seems to be more important than any other label today!

Alternative consumption

code 2: 15.50€/100 (2.50€/kg)

code 1: 16.00€/100 (2.55€/kg)

code 0 : 16.20€/100 (2.60€/kg)

all available goods are sought after in a market that is always pulling up!

Organic production is benefiting from the situation and the available supply is easily taken up.

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