Notre avis

Marché de l’oeuf

30
06 / 21

Industrie

code 3

0.67€/kg emballé départ

Les prix sont de plus en plus bas et sans des achats de nos voisins européens , il y aurait trop plein de marchandises.

Ceci dit d’une manière générale les œufs de code 3 trouvent preneurs , leur prix étant le plus attractif du marché pour les acheteurs .

A un tel niveau  , et compte tenu des prix de revient , la situation reste tout de même catastrophique.

Alternatifs

code 2 :  0.72€/kg

code 1 :  0.77€/kg

Le marché déborde de produits alternatifs dont aucun acheteur , même à des prix très bas ne veut.

Les prix les plus bas correspondent bien sur à des trop plein , mais le système contractuel explose et de nombreux opérateurs remettent en cause des engagements pris au cours des périodes précédentes et la production en question vient gonfler un marché spot déjà sans solutions!!

Consommation

code 3

0.80€/kg emballé départ

Comme les semaines passées  , le code 3 , même si ses prix sont très bas ,  garde un marché à peu près fluide.

Le consommateur , semble plus attaché à l’attractivité du prix qu’au bien être animal ; économiquement , le code 3 est celui qui souffre le moins.

Alternatifs

code 2  : 6.90€/100

code 1 :  7.20€/100

code 0  : 14.50€/100

En apparence le marché sauve les meubles , mais il y a de plus en plus de trop plein qui ne trouve débouché qu’au prix le plus bas ,  très voisin du prix industrie du code 3.

Mème en bradant , les stocks s’apurent très difficilement.

La situation est particulièrement difficile pour le code 0  dont certains acheteurs ne veulent même pas au prix le plus bas de l’industrie .  Comme nous l’avons souvent signalé depuis un an , des mises en place démesurées ont conduit à une situation dont on ne sait pas comment il sera possible de sortir .  La production bio est une production marginale , pour laquelle quand le marché est bouché , il n’y a aucune solution de dégagement.

 

Version anglaise

Industry code 3

0.67€/kg packed ex works

Prices are getting lower and lower and without purchases from our European neighbors, there would be too much merchandise.

This said, in general, code 3 eggs find buyers, their price being the most attractive on the market for buyers.

At such a level, and taking into account the cost prices, the situation is still catastrophic.

Alternative industry

code 2 : 0.72€/kg

code 1 : 0.77€/kg

The market is overflowing with alternative products that no buyer, even at very low prices, wants.

The lowest prices correspond of course to overflow, but the contractual system explodes and many operators question commitments made during previous periods and the production in question swells a spot market already without solutions!

Consumption code 3

0.80€/kg packed departure

As in previous weeks, the code 3, even if its prices are very low, keeps the market more or less fluid.

The consumer seems more attached to the attractiveness of the price than to the animal welfare; economically, code 3 is the one that suffers the least.

Alternative consumption

code 2 : 6.90€/100

code 1 : 7.20€/100

code 0 : 14.50€/100

In appearance the market saves the furniture, but there is more and more overflow which finds outlet only at the lowest price, very close to the industry price of code 3.

Even when selling off, it is very difficult to clear stocks.

The situation is particularly difficult for code 0, which some buyers do not even want at the lowest industry price.  As we have often pointed out over the past year, excessive implementation has led to a situation from which we do not know how it will be possible to get out.  Organic production is a marginal production, for which when the market is blocked, there is no way out.

23
06 / 21

Industrie

Code 3

0.70€/kg emballé départ

La dégringolade continue dans un marché déprimé.

Mème si les œufs de code 3 ne connaissent pas un marasme comparable à celui des œufs alternatifs , la situation de la production devient de plus en plus compliquée compte tenu de la tendance toujours aussi tendue du contexte des matières premières.

Il n’y a sans doute rien à espérer des semaines qui viennent et il va falloir tenir jusqu’à la rentrée.

Les acheteurs français sont aux abonnés absents et ce qui peut être sauvé ne l’est que par nos voisins européens.

Alternatifs

Code 2 :  0.75€/kg

Code 1 : 0.80€/kg

De plus en plus en plus de marchandise offerte sans que le marché ne puisse permettre rien d’autre qu’un prix très proche de celui du code 3.

La encore ce sont nos voisins qui sauvent ce qui peut l’être!  la situation devient dramatique pour le code 0 (œufs bio) qui sont très présents et ne trouvent preneurs que largement en dessous de 1€/kg!!!

Consommation

Code 3

0.85€/kg emballé départ

L’ attractivité du code 3 à la consommation est son prix.

Il semble que le consommateur y attache plus d’importance qu’au bien être animal et une bonne partie de l’offre d’œufs non calibrée est valorisée.

Le problème est qu’aujourd’hui la majorité de la production provient de vieilles poules dont le débouché ne peut être que l’industrie.

Pas de demande ni d’offre du marché européen.

Alternatifs

Code 2 : 7.00€/100

Code 1 : 7.30€/100

Code 0 : 14.80€/100

Mème si en apparence le marché se maintient , la vérité est que la situation est une vraie situation de crise.

Beaucoup trop d’offres dans toutes les catégorie!!!Le trop plein ne trouve preneur qu’à l’industrie qui ne peut offrit , y compris pour les oeufs bio que des prix très voisins de ceux de l’industrie code 3.

Sans doute rien à espérer d’ici le fin de l’été.

Version anglaise

Industry Code 3

0.70€/kg packed

The downturn continues in a depressed market.

Even if code 3 eggs are not experiencing a slump comparable to that of alternative eggs, the production situation is becoming increasingly complicated given the continuing tense trend in the raw materials context.

There is probably nothing to hope for in the coming weeks and we will have to hold out until the fall.

French buyers are absent and what can be saved is only by our European neighbors.

Industry alternatives

Code 2 : 0.75€/kg

Code 1 : 0.80€/kg

More and more goods are offered without the market being able to allow anything other than a price very close to that of code 3.

The situation is becoming dramatic for code 0 (organic eggs) which are very present and only find takers well below 1€/kg!

Consumption code 3

0.85€/kg packaged departure

The attractiveness of the code 3 for consumption is its price.

It seems that the consumer attaches more importance to it than to the animal welfare and a good part of the ungraded eggs offer is valued.

The problem is that today the majority of the production comes from old hens whose outlet can only be the industry.

No demand or supply from the European market.

Alternative consumption

code 2 : 7.00€/100

code 1 : 7.30€/100

code 0 : 14.80€/100

Even if in appearance the market is maintained, the truth is that the situation is a real crisis situation.

There are too many offers in all categories, and the industry is the only one that can offer, including organic eggs, prices that are very close to those of the industry code 3.

Probably nothing to hope for by the end of the summer.

16
06 / 21

Industrie

Code 3

0.72€/kg emballé départ

Malgré des tentatives de raffermissement, le marché est toujours face aux mèmes difficultés.

Pas d’intérêt des acheteurs français déjà trop approvisionnés et des besoins des acheteurs européens à des prix nettement inférieurs aux nôtres.  Dans ces conditions le marché baisse à nouveau .

Comme nous le disions la semaine passée, sauf évènement extraordinaire, seule la rentrée d’août pourrait permettre au marché de se relancer.

Alternatifs

Code 2  : 0.90€/kg

Code 1  : 0.93€/kg

Toujours la même désaffection pour les produits alternatifs

Les acheteurs ne semblent être attirés que par le prix et le code 3 répond mieux à ce besoin.

Consommation

Code 3

0.90€/kg emballé départ

Peu de mouvement.

Les acheteurs comme les semaines passées se satisfont de leurs contrats réguliers et n’ont pas de besoins supplémentaires.

Il ne faut sans doute rien attendre de mieux sur ce marché avant plusieurs semaines.

nos voisins européens n’ont toujours aucun intérêt pour l’œuf de consommation code 3

Alternatifs

Code 2  : 7.30€/100

Code 1  : 7.50€/100

Code 0  : 14.90€/100

Toujours rien de nouveau sur le marché de l’œuf alternatif de consommation

Les centres de conditionnement n’ont pas de besoins et le trop plein pèse de plus en plus ; les vendeurs se tournent vers l’industrie que ne peut toujours pas offrir de solutions satisfaisantes.

Toujours les même grosses difficultés d’écoulement pour le code 0 qui se vend autour de 1.10€/kg à l’industrie.

 

Version anglaise

 

Industry / Code 3

0.72€/kg packed ex works

In spite of attempts to strengthen the market, it is still facing the same difficulties.

No interest from French buyers who are already oversupplied and the needs of European buyers at prices well below ours.  Under these conditions the market is falling again.

As we said last week, unless an extraordinary event occurs, only the beginning of August could allow the market to recover.

Industry / Alternatives

Code 2 : 0.90€/kg

Code 1 : 0.93€/kg

Still the same disaffection for alternative products

Buyers seem to be attracted only by the price and the code 3 answers better to this need.

Consumption / Code 3

0.90€/kg packed

Little movement.

Buyers as in the past weeks are satisfied with their regular contracts and have no additional needs.

We should probably not expect anything better on this market before several weeks.

our european neighbors still have no interest in the consumption egg code 3

Consumption / Alternatives

Code 2 : 7.30€/100

Code 1 : 7.50€/100

Code 0 : 14.90€/100

Still nothing new on the market of the alternative consumption egg

The packing centers have no needs and the overflow is getting bigger and bigger; the sellers are turning to the industry that still can’t offer satisfactory solutions.

Always the same big difficulties of flow for the code 0 which is sold around 1.10€/kg to the industry.

9
06 / 21

Industrie

Code 3

0.74€/kg emballé départ

Après le léger mieux constaté la semaine passée, le marché s’enfonce à nouveau dans la difficulté.

Les acheteurs français ne sont pas du tout aux achats et encore une fois ce sont nos voisins européens qui sauvent la mise.

La fin de la période de couvre feu et la réouverture des restaurants semble sans effets pour le moment.

L’été est proche et pour le moment aucun signe ne permet de penser qu’il ne faudra pas patienter jusqu’à la rentrée pour retrouver un prix conforme au prix de revient.

Industrie

Alternatifs

Code 2  : 0.80€/kg

Code 1 : 0.88€/kg

Après la petite éclaircie de la semaine passée , le marché sombre à nouveau.

La situation est surtout difficile pour le code 2 dont les trop plein sont vendus quasiment au prix du code 3.

Consommation

Code 3

0.90€/kg emballé départ

Le marché est régulier mais il n’y a toujours pas d’emballement

Les contrats sont tenus mais les centres de conditionnement n’ont pas de besoins supplémentaires.

Comme pour l’industrie, peu d’effets de la reprise des RHF .

Pas de nouvelles de nos voisins européens.

Consommation

Alternatifs

code 2 :  7.00€/100

code 1 : 7.40€/100

code 0  : 14.90€/100

Le marché est de plus en plus dans la difficulté.

la demande ne peut toujours pas absorber l’ensemble de l’offre particulièrement en code 0 ou les opérateurs sont contrains de dégager à des prix avoisinant le 1.00€/kg très loin même du cout alimentaire.

 

Version Anglaise

 

Industry Code 3

0.74€/kg packed

After last week’s slight improvement, the market is again in trouble.

French buyers are not buying at all and once again it is our European neighbors who are saving the day.

The end of the curfew period and the reopening of restaurants seems to have no effect for the moment.

Summer is close and for the moment there is no sign that we will not have to wait until the beginning of the school year to find a price in line with the cost price.

Industry Alternatives

Code 2 : 0.80€/kg

Code 1 : 0.88€/kg

After last week’s small improvement, the market is again in the doldrums.

The situation is especially difficult for code 2 whose overflow is sold almost at the price of code 3.

Consumption Code 3

0.90€/kg packed ex works

The market is regular but there is still no boom

The contracts are held but the packing centers do not have additional needs.

As for the industry, little effect of the recovery of the RHF.

No news from our European neighbors.

Consumption Alternatives

code 2 : 7.00€/100

code 1 : 7.40€/100

code 0 : 14.90€/100

The market is more and more in difficulty.

The demand is still not able to absorb the whole of the offer particularly in code 0 where the operators are forced to release at prices close to 1.00€/kg very far even from the food cost.

2
06 / 21

Industrie

Code 3

0.74€/kg emballé départ

Passée la période des  jours fériés avec pont , les semaines redeviennent normales et les industriels retrouvent une activité plus régulière. Les RHF à compter du 9 juin vont revenir  une activité plus conforme à la normale .

Dans ces conditions , le marché retrouve du tonus et les prix s’améliorent sensiblement par rapport à la semaine passée.

Nos voisins européens sont dans le mouvement et remontent un peu leurs prix.

Alternatifs

Code 2 : 0.87€/kg

Code 1 : 0.92€/kg

Le marché des œufs alternatifs s’améliore également.

L’offre est toujours assez importante mais les stocks semblent résorbés.

Consommation

Code 3

0.92€/kg emballé départ

Le marché reste le même.

Les centres de conditionnement se contentent de leur approvisionnement régulier .

l’offre est de toutes façons de moins en moins importante compte tenu des réformes anticipées et de l’orientation de la production vers le code 2

Toujours peu de choses à attendre de nos voisins européens.

Alternatifs

code 2 : 7.00€/100

code 1 : 7.40€/100

code 0 : 14.90€/100

Le marché est toujours en difficultés.

L’offre est toujours importante et la demande dispersée dans tous les modes de production ne permet pas d’absorber la production d’une manière fluide.

La reprise de la consommation avec la réouverture des restaurants pourrait donner un peu de tonus au marché.

Version anglaise

Industry code 3
0.74€/kg packed departure
After the period of public holidays with bridge, the weeks become normal again and the industrialists find a more regular activity.
The RHF from June 9 will return an activity more consistent with normal.
Under these conditions, the market is regaining momentum and prices are improving significantly compared to last week.
Our European neighbors are in the movement and are raising their prices a little.

Alternative industry
code 2 : 0.87€/kg
code 1 : 0.92€/kg
The market for alternative eggs is also improving.
The supply is still quite important but the stocks seem to be absorbed.

Consumption code 3
0.92€/kg packed ex works
the market remains the same.
Packing centers are content with their regular supply.
the supply is anyway less and less important considering the anticipated reforms and the orientation of the production towards code 2
Still little to expect from our European neighbors.

Alternative consumption
code 2 : 7.00€/100
code 1 : 7.40€/100
code 0 : 14.90€/100
The market is still in difficulties.
The offer is still important and the demand dispersed in all the modes of production does not allow to absorb the production in a fluid way.
The resumption of consumption with the reopening of restaurants could give a little tonus to the market.

26
05 / 21

Industrie

Code 3

0.69€/kg emballé départ

Les lendemains de pont sont difficiles.

Le dynamisme du marché ne revient toujours pas   . La réouverture des restaurants n’a eu aucun effet.

Les industriels n’ont pas de besoins et quand ils en ont les prix sont très discutés obligeant les vendeurs à faire des concessions importantes.

Nos voisins européens ne se manifestent pas en ce début de semaine ; la fin de la semaine va être déterminante mais aucun clignotant pour le moment ne permet d’espérer un retournement de situation

Alternatifs

Code 2 :  0.85€/kg emballé départ

Code 1 :  0.90€/kg emballé départ

A l’image du code 3 , les œufs alternatifs sont également difficiles à vendre.

L’offre est un peu plus importante chaque semaine , gonflée par des œufs destinés à la consommation qui ne trouvent pas preneurs!

Dans ces conditions , il faut aussi faire des concessions de prix pour espérer dégager le marché.

Consommation

Code 3

0.92€/kg emballé départ

Les acheteurs tiennent leurs engagements et permettent au marché de se maintenir.

L’offre est de toutes façons de moins en moins importante compte tenu des réformes anticipées et des nombreuses transformations en cours.

Toujours peu de chose à attendre de nos voisins européens.

Alternatifs

Code 2 : 7.00€/100

Code 1 : 7.40€/100

Code 0 :  14.90€/100

Le marché , à l’image du reste de la gamme est déprimé.

Le problème est sans  doute un problème de consommation , mais aussi d’offres de plus en plus importante.

Le risque est toujours la confrontation d’une production en cage toujours importante avec une production de code 2 en croissance qui a  du mal à trouver sa place dans les rayons des supermarchés.

Le code 0 reste aussi toujours offreur sans qu’il y ait vraiment de solutions!

 

Version anglaise

Industry

Code 3
0.69€/kg packed ex works
The aftermath of the bridge is difficult.
The dynamism of the market is still not back. The reopening of restaurants has had no effect.
The manufacturers have no needs and when they do, prices are highly debated, forcing sellers to make major concessions.
Our European neighbors are not showing any signs at the beginning of this week; the end of the week will be decisive but for the moment there is no sign of a turnaround.

Alternative industry
Code 2 : 0.85€/kg packed
Code 1 : 0.90€/kg packed ex works
Like code 3, alternative eggs are also difficult to sell.
The offer is a little more important each week, inflated by eggs intended for consumption which do not find takers!
In these conditions, it is also necessary to make price concessions to hope to clear the market.

Consumption

Code 3
0.92€/kg packed from
Buyers keep their commitments and allow the market to maintain itself.
The offer is anyway less and less important considering the anticipated reforms and the numerous transformations in progress.
Still little to expect from our European neighbors.

Alternative consumption
code 2 : 7.00€/100
code 1 : 7.40€/100
code 0 : 14.90€/100
the market, like the rest of the range, is depressed.
The problem is undoubtedly a problem of consumption, but also of increasingly important offers.
The risk is always the confrontation of a production in cage always important with a production of code 2 in growth which has difficulty in finding its place in the shelves of the supermarkets.
Code 0 is also still a supplier without any real solution!

19
05 / 21

Industrie

Code 3

0.76€Kg emballé départ

Le marché est stationnaire.

La demande suffit largement à absorber l’offre mais les prix stagnent.

Il y a toujours des solutions export qui compensent le peu d’empressement des acheteurs français.

La profession compte sur la réouverture des RHF pour dynamiser le marché.

Alternatifs

Code 2 : 0.90€/kg

Code 1 : 0.93€/kg

L’industrie palie toujours à un marché de la consommationplutôt encombré.

Il n’y a sans doute pas vraiment de stocks mais il faudrait plus de dynamisme de la demande pour voir le marché aller de l’avant.

Consommation

Code 3

0.92€/kg emballé départ

Le marché reste médiocre.

Les engagements pris par les centres de conditionnement sont respectés , mais l’activité s’arrête là.

Si les vendeurs d’œufs calibrés ont constaté un regain d’activité fin de semaine passée , les affaires semblent à nouveau redevenues difficiles cette fin de semaine.

Malheureusement la situation du code 3 reste très aléatoire et on ne peut plus attendre de miracles du marché de la consommation.

Alternatifs

Code 2 :  7.00€/100

Code 1 : 7.40€/100

Code 0  : 14.90€/100

Le marché reste dans la même situation

Le code 1 continue à peu près à sortir son épingle du jeu.

Le code 2 est boudé et ne trouve de solutions qu’à petit prix auprès de l’industrie.

Toujours plus ou moins le marasme dans l’œuf bio dont les trop plein sont bradés auprès de l’industrie.

 

Version anglaise

Industry

Code 3

0.76€Kg packed departure

The market is stationary.

The demand is largely sufficient to absorb the supply but the prices are stagnating.

There are always export solutions that compensate for the reluctance of French buyers.

The profession is counting on the reopening of the RHF to boost the market.

Alternatives

Code 2 : 0.90€/kg

Code 1 : 0.93€/kg

The industry is still compensating for a rather crowded consumer market.

There are probably no real stocks, but more dynamic demand is needed to see the market move forward.

Consumption 

Code 3

0.92€/kg packed ex-works

The market remains mediocre.

The commitments taken by the packing centers are respected, but the activity stops there.

If the sellers of graded eggs have seen a revival of activity at the end of last week, business seems to be difficult again this weekend.

Unfortunately, the situation of code 3 remains very uncertain and we can no longer expect miracles from the consumer market.

Alternatives

Code 2 : 7.00€/100

Code 1 : 7.40€/100

Code 0 : 14.90€/100

The market remains in the same situation

The code 1 continues to be more or less successful.

Code 2 is shunned and only finds solutions at low prices with the industry.

Still more or less the slump in the organic egg whose overflow is sold to the industry. 

12
05 / 21

Industrie

Code 3

0.76€/kg emballé départ

Comme c’était prévisible, la marchandise se raréfie et est recherchée.

Les acheteurs ont des solutions avec l’Espagne et la Pologne (qui pratiquent des prix sensiblement égaux aux nôtres), mais l’origine France est importante et il n’y a pas assez de marchandise disponible.

Les prix remontent ; il y a beaucoup de réformes en prévision sur les semaines à venir et de nombreux élevages vont rester vides.

Dans ces conditions le marché devrait continuer à s’améliorer ; même si le chemin est encore long pour arriver au prix de revient , il y a toutes les raisons d’être optimiste pour la deuxième partie de l’année.

Alternatifs

Code 2 : 0.90€/kg

Code 1 : 0.93€/kg

Dans ces catégories , le marché de la consommation est encombré .

L’offre est importante et tant que l’écart avec le code 3 reste aussi important , il n’y rien à espérer.

Certains acheteurs estiment que les prix conduisent des consommateurs à revenir vers la cage!!

Consommation

Code 3

0.92€:kg emballé départ

Le marché spot , hormis pour les petits calibres est médiocre.

Les centres de conditionnement n’ont plus réellement de besoins en code 3 et l’essentiel de la marchandise se retrouve proposée à l’industrie.

Alternatifs

code 2 : 7,00€/100

code 1  : 7.40€/100

code 0 :  :  14.90€/100

Le marché est en difficulté.

Le code 1 est la seule production qui trouve toujours à peu près sa place.

Le code 2 est très présent , et tant qu’il y aura encore de la cage , ne trouvera pas vraiment sa place sur le marché.

Pour ce qui est du code 0 , la catastrophe annoncée semble être là!!! il y a beaucoup trop de marchandises et le dégagement vers l’industrie  ou le déclassement vers les autres catégories.

Version anglaise

Industry code 3

0.76€/kg packed

As it was foreseeable, the goods are becoming scarce and are sought after.

Buyers have solutions with Spain and Poland (which practice prices approximately equal to ours), but the French origin is important and there are not enough goods available.

Prices are rising again; there are many culls planned for the coming weeks and many farms will remain empty.

Under these conditions the market should continue to improve; even if there is still a long way to go to reach the cost price, there is every reason to be optimistic for the second part of the year.

Alternative industry

code 2 : 0.90€/kg

code 1 : 0.93€/kg

In these categories, the consumer market is crowded.

The offer is important and as long as the gap with code 3 remains so important, there is nothing to hope for.

Some buyers believe that the prices lead consumers to return to the cage!

Consumption code 3

0.92€/kg packed departure

The spot market, except for small sizes, is poor.

Packing centers do not really need code 3 anymore and most of the goods are offered to the industry.

Alternative consumption

code 2 : 7,00€/100

code 1 : 7.40€/100

code 0 : 14.90€/100

the market is in difficulty.

The code 1 is the only production that still finds its place.

The code 2 is very present, and as long as there is still cage, will not really find its place on the market.

As for the code 0, the disaster announced seems to be there!!! there are too many goods and the release towards the industry or the downgrading towards the other categories, 

5
05 / 21

Industrie

Code 3

0.72€/kg emballé départ

Sans pouvoir encore  parler de fermeté , le marché est fluide

Il n’y a pas de stock, et toute la marchandise offerte trouve facilement preneur y compris auprès d’acheteurs français.

Il va falloir laisser passer la semaine prochaine (pont de l’Ascension) pour y voir plus clair.

Nos voisins européens contribuent toujours largement à la fermeté du marché;

Alternatifs

Code 2 : 0.97€/kg

Code 1 : 0.99€/kg

Pas de changement

Le peu de marchandise offerte ne trouve toujours pas preneur au niveau du prix de revient.

Consommation

Code 3

0.92€/KG emballé départ

La marché reste fluide  sans que l’activité des centres de conditionnement ne puisse permettre d’amélioration du marché;

Il faut maintenant attendre l’après pont de l’Ascension et la réouverture des restaurants .

Le volume offert diminue  compte tenu du différentiel prix de vente prix de revient.

Un redémarrage de l’activité combiné à une offre en diminution devrait permettre d’avoir des prix nettement plus attractifs peut être dès cet été!

Alternatifs

code 2 : 7.40€/100

code 1 : 7.80€/100

code 0 : 15.90€/100

Toujours peu de dynamisme sur ce marché;

La réouverture des restaurants va sans doute relancer l’activité après la semaine 20.

Version anglaise

Industry

Code 3

0.72 € / kg packed departure

Without being able to speak of firmness yet, the market is fluid

There is no stock, and all the merchandise offered is easily sold, including from French buyers.
We will have to let next week pass (Ascension Bridge) to see more clearly.
Our European neighbors still make a significant contribution to the firmness of the market;

Alternative industry

Code 2: 0.97 € / kg

Code 1: 0.99 € / kg

No change.

The few goods offered still cannot find a taker at the cost price level.

Consumption

Code 3

0.92 € / KG packed departure

The market remains fluid without the activity of the conditioning centers being able to improve the market;
We must now wait after the Ascension Bridge and the reopening of the restaurants. The volume offered decreases taking into account the selling price / cost differential. A resumption of activity combined with a decrease in supply should make it possible to have significantly more attractive prices, perhaps from this summer!

Alternative consumption

Code 2: 7.40 € / 100

Code 1: 7.80 € / 100

Code 0: 15.90 € / 100

Still little dynamism in this market; The reopening of restaurants will undoubtedly revive activity after week 20.

 

28
04 / 21

Industrie

Code 3

0.70€/kg emballé départ

La tendance reste toujours la même.

Les acheteurs ont peu de besoins ; toujours un peu de vente à l’export qui permet de dégager le marché contre quelques concessions sur les prix.

Il y a peu de stocks et ces quelques affaires suffisent à assainir un marché qui risque encore de s’alléger , faute rentabilité pour les éleveurs qui vont préférer réformer plutôt que de vendre largement au dessous du prix de revient.

Alternatifs

Code 2 : 0.97€:kg

Code 1 : 0.99€/kg

Il n’y a toujours pas beaucoup de demande.

Le peu de marchandise offerte trouve difficilement preneur au prix de revient .

Consommation

Code 3

0.92€/kg emballé départ

Le marché reste fluide même si il n’y a toujours que peu d’activité dans les centres de conditionnement.

La situation sanitaire et la sortie de la période de confinement vont être déterminants pour la reprise d’activité.

Si la période de confinement se termine , le marché pourrait redémarrer au mois de Mai.

Alternatifs

Code 2 : 7.40€/100

Code 1 : 7.80€/100

Code 0 : 15.90€/100

Toujours peu de dynamisme.

Il y a toujours de la marchandise en surplus dans un peu toutes les catégories et petit à petit les prix s’effritent!

Version Anglaise

Industry

Code 3

0.70€/kg packed ex works

The trend remains the same.

Buyers have few needs; still some export sales which allow to clear the market against some concessions on prices.

There are few stocks and these few deals are enough to clear a market that is still likely to lighten up, due to lack of profitability for breeders who will prefer to reform rather than sell well below cost price.

Alternatives

Code 2 : 0.97€:kg

Code 1 : 0.99€/kg

There is still not much demand.

The few goods offered are difficult to sell at cost price.

Consumption

Code 3

0.92€/kg packed departure

The market remains fluid even if there is still little activity in the packing centers.

The sanitary situation and the end of the confinement period will be determining for the resumption of activity.

If the confinement period ends, the market could start again in May.

Alternatives

Code 2 : 7.40€/100

Code 1 : 7.80€/100

Code 0 : 15.90€/100

Still little dynamism.

There is always surplus merchandise in all categories and little by little the prices are falling!