Mercredi 23 février 2022

Industrie

Code 3

1.22€/kg emballé départ

Toujours beaucoup de fermeté

Le marché manque de marchandise , suite à de nouveaux cas de salmonelles et d’ influenza  aviaire.

Les industriels ont besoin de marchandise et n’hésitent pas à remonter leurs prix pour pouvoir être approvisionnés d’autant plus que nos voisins européens sont également sur les rangs et peuvent largement payer le prix.

La flambée des prix n’est pas loin.

Alternatifs

code 2  : 1.29€/kg

code 1 : 1.35€/kg

peu de marchandise offerte sur ce créneau

Les acheteurs qui ont des besoins doivent augmenter leur prix pour maintenir une petite différence avec les œufs de code 3.

Consommation

Code 3

1.38€/kg emballé départ

La marchandise manque et les problèmes sanitaires évoqués plus haut conduisent les centres de conditionnement à acheter sur le marché spot.

Toute la marchandise offerte trouve facilement preneur et les prix continuent à monter.

Alternatifs

code 2 : 8.20€/100  (1.33€/kg)

code 1 : 8.40€/100  (1.35€/kg)

code 0 : 16€/100   (2.50€/kg)

paradoxalement les œufs de code 2 et de code 1 sont quasiment au même prix que les œufs conventionnels.

Ce marché est largement contractualisé et l’effet offre demande est  nettement moins visible.

Sur l’ensemble de la  gamme industrie et consommation la fermeté semble durable et seule l’après Pâques pourrait changer les choses.

Version anglaise

Industry code 3

1.22€/kg packed ex works

still a lot of firmness

The market is short of goods, following new cases of salmonella and avian influenza.

The industrialists need goods and do not hesitate to raise their prices to be able to be supplied, especially as our European neighbours are also on the line and can largely pay the price.

A price hike is not far off.

Alternative industry

code 2: 1.29€/kg

code 1: 1.35€/kg

little offered in this niche

Buyers who have needs have to increase their prices to maintain a small difference with code 3 eggs.

Consumption code 3

1.38€/kg packed ex works

The shortage of goods and the health problems mentioned above lead packing centres to buy on the spot market.

All the goods on offer are easily taken up and prices continue to rise.

Alternative consumption

code 2: 8.20€/100 (1.33€/kg)

code 1: 8.40€/100 (1.35€/kg)

code 0: 16€/100 (2.50€/kg)

Paradoxically, code 2 and code 1 eggs are almost the same price as conventional eggs.

This market is largely contractualised and the supply/demand effect is much less visible.

For the whole of the industrial and consumer range, the firmness seems to be lasting and only the post-Easter period could change things.

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